جان ویک تمام فرانسه را پاک کرد

جان ویک تمام فرانسه را پاک کرد

نویسنده: مهدی صالحی

جان ویک ۴ که آخرین و در نتیجه جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جان ویک است در فروردین ماه سال جاری به صورت عمومی در سینماهای جهان و صد البته در ایران به صورت خصوصی از طریق تلویزیون‌های خانگی با دوبله فارسی پخش گردید.

این فیلم هم مثل سری‌های قبلی توسط چاد استاهلسکی که تا به امروز فقط جان ویک از یک تا چهار را کارگردانی کرده و آثار دیگری در این مقام ندارد رهبری شده است.

بر خلاف دوره‌های قبلی که دریک کولستاد نویسنده بود، این قسمت توسط شی هتن و مایکل فینچ نوشته شده است.

البته خدا را شکر بازیگران عوض نشدند و کیانو ریوز در نقش جان ویک، دانی ین در نقش کین قاتل نابینا و دوست سابق جان ویک، بیل اسکاشگورد دشمن جان، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون، لنس ردیک، رینا ساوایاما، اسکات ادکینز و ایان مک‌شین در سایر نقش‌ها بازی کرده‌اند که سابق بر این هم در همان نقش‌ها بوده‌اند.

داستان جان ویک که شغل اصلیش آدم کشی بوده و الان به طعمه‌ای برای دیگران بدل شده به سال‌ها پیش بر می‌گردد.

زمانی که جاناتان دیگر نمی‌خواست کار کند ولی عده‌ای همسر او را به  قتل می‌رسانند و او را مجبور می‌کنند که دوباره به دنیای جرم و جنایت برگردد. البته خودش هم راضی بود وگرنه این همه قسمت نمی‌ساخت.

داستان جان ویک ۴ که در فرانسه و شهر پاریس می‌گذرد ادامه همان کینه‌های قدیمی است. در این قسمت جان با مهارت خاصی تمام خلافکاران پاریس را از عمودی به افقی تبدیل می‌کند بدون اینکه پلیس ایجاد مزاحمت کند.

آنچنان فیلم بدون پلیس است که آدم شک می‌کند و کاملاً مشخص است که او با پلیس بر سر پاکسازی شهر به توافق رسیده‌اند و به خوبی از پس این کار بر می‌آید.

از همین جا از ایشان می‌خواهیم برای پاک سازی سایر پایتخت‌ها از جانیان و خلافکاران هم اقدامی در خور توجه انجام دهد.

از دیگر موارد قابل توجه در فیلم جان ویک ۴ وجود اسلحه‌ای سبک با تیرهایی تمام نشدنی؛ در این شب طولانی جان از نوعی کلت کمری با قابلیت اتصال به خشاب تیربار و شاید هم بیشتر پرده برداری کرد او در یک شب بیش از ۲۰۰ تیر زد که حمل این همه گلوله به تنهایی کار سختی است.

البته از این دست کارها در طول فیلم بسیار شد به نحوی که آدم تعجب می‌کرد که تهیه کننده واقعا این همه گلوله را چطور تامین کرده، حداقل تولید چند ماه یک شرکت گلوله سازی را خریداری کردند تا این قسمت را بسازند.

از موارد دیگری که توجه مرا به خود جلب کرد آزادی رسانه در آنجا بود تبهکاران برای خود شبکه رادیویی داشتند که جای تعجب بود.

آخرین قسمت از جان ویک ۴ به واقع فیلمی تمام عیار در تمام معیارهای سینمایی است از چیدمان صحنه تا بازی بازیگران همگی بی نقص بودند به حدی که تحسین بیشتر منتقدان را به همراه داشت، البته این را هم باید اضافه کرد که اگر عاشق این مدل فیلم‌ها هستید آن را ببینید در غیر این صورت وقت خود را برای دیدن این فیلم صرف نکنید.

اما یک خبر خوب نگران پایان مجموعه فیلم‌های جان ویک؛ نباشید چاد استاهلسکی قول داده تا قسمت بعدی این فیلم را بسازد.

وقتی هدفش از این کار را پرسیدند او گفته است: می‌خواهم با نون خ و پایتخت دو سریال ایرانی رقابت کنم و آنها را پشت سر بگذارم و تا روزی که از آنها پیشی نگیرم آرام نمی‌گیگیرم.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317942
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.