سریال shrinking؛ سریالی که معنی اسمش گنگ است

سریال shrinking؛ سریالی که معنی اسمش گنگ است

نویسنده: مهدی صالحی

سریال Shrinking که به اسم‌های مختلفی ترجمه شده است، همانند خود سریال دچار سردرگمی شیرین و جذابی است که می‌تواند برای چند ساعتی انرژی از دست رفته کار روزانه را باز گرداند و با لبخندی ملیح به رختخواب بروید و خواب‌های خوشگل خوشگل ببینید.

این سریال که توسط جیسون سیگل که نقش اصلی سریال با نام جیمی لیرد را بازی می‌کند به کمک بیل لاورنس و برت گلداشتاین نویسندگان سریال Ted Lasso نوشته و کارگردانی شده است، با بازی هریسون فورد در نقش دکتر پل رودز، درمانگر ارشد و همکار جیمی در مرکز روان درمانی و جسیکا ویلیامز در نقش گبی که ایشان هم روانشناس هستند توسط اپل تی وی تولید و پخش شده است.

این سه همکار که قرار است دیگران را درمان کننده خود دچار مشکلات عدیده هستند. جیمی که حدود یک سال است همسر خود را از دست داده است و رابطه خوبی هم با دختر خود آلیس که نقشش را لوکیتا ماکسول بازی می‌کند ندارد و از طرفی از این همه بدبختی خود خسته شده است و حوصله شنیدن گرفتاری‌های مردم را ندارد به بیماران خود راه حل‌های عجیبی را پیشنهاد می‌دهد.

مثلا یکی از بیماران خود که علاقه عجیبی به دعوا دارد را به رینگ خونین مشت زنی می‌برد تا کتک مفصلی بخورد و این عادت بد از سرش بیفتد.

از طرف دیگر پل که به بیماری پارکینسون مبتلا شده نمی‌خواهد بپذیرد که بیمار است و تکمیل کننده این مثلث برمودای گرفتاری، گبی است که مشکلات زیادی را با شوهر خود دارد. بدبخت بیمارانی که به اینها مراجعه می‌کنند.

فیلم روان درمانی که در ژانر کمدی درام ساخته شده در حالت سانسور هم به جز شوخی‌های جلفی که مخصوص ۴۰ ساله‌ها به بالا البته به شرط تاهل است و تکرار کلمات و حالاتی مثل فریاد‌های بیخودی که اگر در سریال نباشد اشکالی پیش نمی‌آید و آنقدر تکرار می‌شود که بی مزه و لوس می‌گردد، چیز دیگری برای عرضه ندارد.

سریال روانشناس عجیب که برای مردم آمریکا و سایر کشورها که به هر چیز کوچکی می‌خندند، شاید بسیار خنده دار و جذاب باشد.

برای مردمانی با غنای ادبیاتی مثل ایران که گوششان پر است از داستان‌های کهن نمی‌تواند قهقه ای بر لب‌ها بنشاند ولی می‌تواند با توجه به نوع شوخی‌هایش لبخندی بر لبان جاری کند.

در مجموع دیدن این سریال ده قسمتی که فصل دوم آن در حال تولید است، می‌تواند برای رفع خستگی کارهای روزانه در آخر شب هنگامی‌که بچه‌ها خواب هستند مفید باشد و دیدن آن خالی از لطف نیست.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317876
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.