در کتاب نقطه ته خط همه چیز پیدا می‌شود

در کتاب نقطه ته خط همه چیز پیدا می‌شود

نویسنده: سارا ملاعباسی

مهرداد صدقی که سابقه نگارش چندین رمان طنز را دارد کتابی به نام نقطه ته خط را با همکاری نشر سوره مهر منتشر کرده که در آن  انواع قالب‌‌های نگارش طنز پیدا می‌شود.

منظورمان از انواع اکثر قالب‌هایی است که بسیاری از طنزپردازان در آن قالب طنز می‌نویسند و از آن طریق کارشان دیده شد؛ از لطیفه و کوتاه‌نویسی تا یادداشت و داستان بلند.

نقطه ته خط که مجموعه گزیده آثار مهرداد صدقی از گل آقا تا ماهنامه سلامت و متن‌‌های برگزیده جشنواره‌‌های متعدد است، می‌تواند تمرین و نمونه خوبی برای علاقه‌مندان به نثر طنز و طنزنویسی باشد.

چون در این کتاب با موضوعات بسیاری شوخی شده که می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. این شوخی‌ها را می‌توان در گفت‌وگوی مولکول‌های هوای آلوده و مازوت یا جلسه اعضای بدن، سکه‌‌های طلای تمام بهار آزادی، جلسات انسان‌‌های اولیه و… دید و خواند.

در اصل به گفته رویا صدر که مقدمه این کتاب را نوشته است، مهرداد صدقی با همه چیز می‌تواند شوخی کند و علاوه بر این که شما را می‌خنداند، نگاه تاز‌ه‌ای روبروی‌تان قرار می‌دهد.

مثلاً در بخش گفتگوی آدم‌‌های نخستین درباره آتش می‌توان این دید و متنوع و گسترده نویسنده درباره آتش را درک کرد و نوع دیگری به آن فکر کرد.

همچنین طنز درون کلمات و استفاده از آرایه‌‌های ادبی باعث شده نویسنده نقدی هم به اوضاع روز داشته باشد و بتواند منظور خودش را از این نگاه فانتزی به مخاطب برساند. نقدهایی که تاریخ انقضا ندارند و در هر زمان تازه است.

در بخشی از کتاب، درباره سکه می‌خوانیم:

«… برخی کارشناسان معتقدند اگر به جای ضرب سکه از تقسیم سکه استفاده می‌شد افراد بیشتری بهره‌مند می‌شدند. همین اختلافات اجتماعی باعث شد تا برخی بخواهند با ضرب سکه جعلی، یک‌شبه ره صد ساله بپیمایند اما غافل از اینکه پس از مدتی لو رفته و سکه یک پول می‌شدند. …»

در گل اگر علاقه‌مند به یادداشت طنز، طنز مطبوعاتی و طنز‌‌هایی که هیچگاه قدیمی‌نمی‌شوند، هستید این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.

می‌توانید این کتاب را در فیدیبو یا طاقچه آنلاین بخوانید و یا از این لینک به صورت فیزیکی تهیه کنید.

پایان

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317853
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.