فیلم خرس کوکائینی؛ خرسی به دنبال ساقی مواد

فیلم خرس کوکائینی؛ خرسی به دنبال ساقی مواد

نویسنده: مهدی صالحی

فیلم خرس کوکائینی روایت یک اتفاق واقعی در سال ۱۹۸۵ میلادی است که یک هواپیمای حامل کوکائین به دلیل اضافه‌بار اقدام به پرتاب یک بسته کوکائین در جنگل می‌کند.

وقتی خلبان ارزش این بسته چند ده میلیون دلاری را متوجه می‌شود برای برداشتن آن با چتر نجات به بیرون می‌پرد که چترش باز نمی‌شود و همانند چیز (مختارید هر چه دوست دارید جای چیز بگذارید، در این حد دموکراسی بی سابقه است) کف آسفالت پهن می‌شود و می‌میرد.

از آن‌طرف کوکائین‌ها به دست خرسی می‌افتد که با خوردن آن‌ها سرخوش می‌گردد و اقدام به کشتن افرادی می‌کند که به این جنگل آمده‌اند.

این فیلم سینمایی آخرین ساخته بازیگر آمریکایی الیزابت بنکس در مقام کارگردانی و نوشته جیمی واردن و با بازی بازیگران مطرحی همچون کری راسل در نقش ساری، اوشی جکسون جونیور در نقش داوید، آلدن ارنرایک در نقش ادی، کریستین کانوری در نقش هنری، بروکلین پرینس در نقش دی دی، ایسایا ویتلک جونیور در نقش باب، مارگو مارتیندال در نقش رنجر لیز و ری لیوتا در نقش سید که در سال ۲۰۲۳ توسط شرکت یونیورسال پیکچرز در ژانر کمدی سیاه یا کمدی ترسناک روانه بازار گردید با استقبال خوب منتقدان و بینندگان همراه شد.

خرس کوکائینی علیرغم نداشتن یک داستان منسجم که کارگردان و نویسنده به راحتی آب خوردن با آن کنار آمده اند و مشکلی ندارند می‌تواند برای مدت ۹۰ دقیقه با به تصویر کشیدن تصاویری کمدی در کنار هیجان و وحشت بیننده را میخکوب نماید.

این فیلم داستان مادری که فرزند خود را گم کرده، محیط بانی که عاشق است، جوانان بیکاری که زورگیری می‌کنند، زوج جوانی که برای پیدا کردن نام فرزند خود به کوه آمدند، گروه خلافکاری که دنبال کوکائین‌ها هستند، است.

در آخر پلیس خوب و پلیس بد است؛ کنار هم قرار دادن این افراد که در ظاهر به هم هیچ ارتباطی ندارند و تنها نقطه اتصالشان کوکائین و خرسی است که از خوردن کوکائین شنگول شده و حرکات موزون خرسی می‌کند، می‌تواند جذاب و کمدی باشد.

در این فیلم صحنه‌های دلهره آور هم کم نیستند از آن صحنه‌هایی که حال آدم بد می‌شود و انسان را یک تکان اساسی می‌دهد. البته تکان مجاز وگرنه برای غیر مجاز و تا حدی مجاز پیشنهاد می‌کنیم به عنوان صحنه گردان به عروسی بروید.

کارگردان و نویسنده اثر که خود را درگیر مفهوم و خلق فیلم‌های فلسفی نکرده اند مهمترین پیامی که از این فیلم به بیننده می‌رسانند این است: حتی اگر در آن طرف آب‌ها هم بروید همیشه در پارک‌ها و جنگل‌ها و کلاً در هر کجا که درخت باشد حتما مواد مخدری برای استفاده پیدا می‌شود و این تقصیر کسی نیست بلکه درخت است که با تولید اکسیژن خالص انسان و حیوانات را به سمت استفاده از این مواد تشویق می‌کند زیرا ریه مردمان و حیوانات این روزگار تحمل بی دودی را ندارند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317826
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.