در حلقه رندان ۱۷۵ برگزار می‌شود

در حلقه رندان ۱۷۵ برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز در حلقه رندان ۱۷۵ در یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این جلسه طنزپردازانی از استان چهارمحال و بختیاری و خارج از کشور به شعرخوانی طنز می‌پردازند.

 

پوستر در حلقه رندان 175
پوستر در حلقه رندان ۱۷۵

 

شب‌های شعر طنز «در حلقه زندان» نخستین و مهم‌ترین شب شعر طنز در کشور است. برگزاری این شب‌های شعر به همت زنده یاد ابوالفضل زرویی که نخستین مدیر دفتر طنز حوزه هنری بود انجام گرفت. مرداد ماه ۱۳۸۰ حوزه هنری شاهد اجتماع طنزپردازانی بود که تا پیش از آن تریبونی رسمی برای قرائت آثار خود نداشتند. البته در این باره که در حلقه رندان چه تأثیراتی بر جریان شعر رسمی طنز گذاشته است،‌ سخن بسیار است و این مختصر جای اشاره به آن نیست.

در حلقه رندان ۱۷۵ برگزار می‌شود

همچنین چندین سال است که دفتر طنز برگزاری جلسات استانی در حلقه رندان را نیز در دستور کار خود قرار داده است. اگر بخواهیم به شهرهایی که شاهد برگزاری جلسات در حلقه رندان در خود بوده‌‌اند اشاره کنیم، باید بسیاری از شهرهای ایران را نام ببریم!

در حال حاضر بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشورمان شب‌های شعر طنز خود را با عناوین مستقل و منحصر به شهر و استان خود در سطوح استانی و کشوری با همکاری این دفتر برگزار می‌کنند. برای نمونه به چند مورد در این خصوص اشاره می‌کنیم:

قمپز (استان قم)، قندشکن (استان یزد)، خنداخند (اصفهان)، شکرپنیر (خراسان شمالی)، دوگوله (استان مرکزی) و …

رندان تشنه‌لب نیز عنوان شب شعری است که در در ماههای محرم و صفر برگزار می‌شود. در این برنامه شاعرانی که در طول سال از آنها شعر طنز می‌شنویم، عشق و ارادت‌شان را به سالار شهیدان در قالب اشعار آیینی‌شان متجلی می‌کنند. این برنامه نیز از سال ۱۳۸۲ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

در حلقه رندان معمولا در آخرین یکشنبه هر ماه برگزار می‌‌شود.‌ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود! به همین خاطر می‌توانید اخبار این برنامه را در همین سایت دنبال کنید.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب مشابه اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317643
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.