کتاب جام جهانی در جوادیه و درسی که نوجوانان به دیگران می‌دهند

کتاب جام جهانی در جوادیه و درسی که نوجوانان به دیگران می‌دهند

نویسنده: سارا ملاعباسی

پیدا کردن و آماده‌سازی یک زمین در محله برای فوتبال بازی کردن، هدفی است که سیاوش و دوستانش در محله جوادیه تهران دنبال می‌کنند.

هدفی که با همین ایده شروع می‌شود، اما در نهایت کارهای بزرگتری انجام می‌دهد و تاثیر بیشتری از فوتبال بازی کردن بر آدم‌ها می‌گذارد.

کتاب «جام جهانی در جوادیه» نوشته داود امیریان است که در سال ۱۳۹۷ از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

این کتاب روایت پسر نوجوانی به نام سیاوش است که سعی می‎کند با کمک دوستانش زمین فوتبالی در محله بسازد و در همین حال با پسر سفیر کانادا آشنا می‌شود و برای درس دادن به خانه آنها می‌رود.

این آشنایی و مطرح شدن ایده او، سبب به وجود آمدن جام جهانی نوجوانان در محله جوادیه می‌شود که تیم‌های سفارت‌های دیگر هم در آن شرکت می‌کنند.

علاوه بر آن، تیم نوجوانان افغانستان، تیم نوجوانان عرب‌ها و تیم نوجوانان ایران نیز از محله جوادیه در آن حضور پیدا می‌‌کنند.

امیریان که سابقه نویسندگی در حوزه نوجوان را دارد، در این کتاب با زاویه دید محدود به ذهن سیاوش، محله‌ای را روایت می‌کند که اتحاد نوجوان‌هایش تاثیری بزرگ در سطح بین‌المللی می‌گذارد.

همچنین ساخت شخصیت‌های متنوع به جای تیپ و متفاوت بودن آنها به دل مخاطبان نوجوان و بزرگسال می‌نشیند و برایشان باورپذیر است.

مسائل مطرح شده نیز دغدغه‌هایی هستند که هر نوجوان و بزرگسالی به آن فکر می‌کند و رفع این دغدغه‌ها برای هر انسانی مهم است.

طنز در این کتاب شاید فقط به یکسری دیالوگ بین بچه‌های محله محدود شود، اما شیوه انتقادی نویسنده به خوبی از زبان شخصیت‌ها و اتفاقات داستان مطرح می‌شود.

از آنجایی که داستان با برگزاری مسابقه بین‌المللی فوتبال مواجه هستیم، این انتقادات در سطح داخلی و خارجی بیان می‌شود؛ داخلی مثل عدم ورود خانم‌ها به استادیوم ورزشی و خارجی مثل وضعیت مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران.

گفتنی است جام جهانی در جوادیه کتابی است که از خواندنش پشیمان نخواهید شد و برای نوجوان مناسب بوده و بزرگسالان نیز می‌توانند این کتاب را بخوانند و دغدغه‌های امروزشان را با نگاهی دیگر دنبال کنند.

پایان

این کتاب را می‌توانید به صورت الکترونیکی یا فیزیکی تهیه کنید.

برای مطالعه معرفی سایر کتاب‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317618
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.