مسابقه بلا به دور با داور سه‌گانه‌سوز

بلا به دور مسابقه طنز دارند

نویسنده: مهدی صالحی

خدا را شکر بالاخره دیدیم شبکه سلامت کشور البته از نوع تصویری و نه از نوع وزارت خانه‌ای و دولتی در جهت بالا بردن نشاط و شادی در جامعه، اقدام به برگزاری مسابقه طنز با نام بلا به دور نموده است.

البته همین‌که گوی سبقت که نه ولی گوی بلورین مسابقات طنز را از شبکه آموزش گرفتند جای بسی خوشحالی است (چرایش را هم خودمان نمی‌دانیم همین‌جور فی‌المجلس آمد نوشتیم.)

به‌هرحال این مسابقه که از دی‌ماه امسال هر شب ساعت ۱۱ شب و بدون هیچ تبلیغ خاصی در تمام فضاهای حقیقی و مجازی که فیلتر نشدند (به قول فرهنگستان زبان به‌جای فیلتر بگوییم «پالایه» حالا این‌که چه شخصی پایش را لای چه چیزی می‌گذارد بی‌اطلاعیم البته درست بود می‌گفتند پارویه چون پایشان را روی سیم است) و سرعت اتصال خوبی دارند در سکوت کامل خبری پخش می‌شود که خود نشان از حجب و حیای تهیه‌کننده و کارگردان تا خود شرکت‌کنندگان است البته اینکه شبکه سلامت رقابت تنگاتنگ با شبکه چهار در دیده نشدن برنامه‌هایش دارد می‌تواند دلیل خوبی برای این کار باشد.

داوران این برنامه با ترکیب ثابت در نشستن سمت راست سید حسین متولیان وسط آقا مهدی فرج الهی سه‌گانه سوز عرصه طنز که در نظم، نثر و گیتار به زبان طنز ید طولایی دارند و نفر آخر از همین سمت مرتضی درخشان که با موها و ریش‌هایی بلندش به‌عنوان داور در این برنامه شرکت کرده و کسی هم گیر نداده به دو دلیل یک مو و ریش باهم بلند است و دو چه کسی شبکه سلامت آن‌هم ۱۱ شب برنامه بلا به دور را می‌بیند و در فکرش هم نمی‌گنجد که مسابقه طنز باشد حالا باز اگر شبکه سه یا ورزش بود یک‌چیزی.

یادم هست برای تدریس به یکی از فرهنگسراها رفتم در حال صحبت با مسئول آموزش بودم که مدیر آنجا رسید همین‌که فهمید طنز می‌نویسم گفت: «این شاعران خطرناک‌اند».

گفتم: «شاعر نیستم».

گفت: «مگر می‌شود طنز فقط شعر است».

گفتم: «نثر هم دارد».

گفت: «پس چرا در قندپهلو نثر نمی‌گویند؟»

به‌هرحال قبول نکرد طنز می‌نویسم و کار را نداد این خاطره را گفتم تا بگویم در این مسابقه نثر طنز هم داریم و نثرهای خوبی هم هستند از آن‌ها که به‌جز روده تمام جاهای دیگر آدم هم یک‌طوری می‌شود.

از دیگر نکات مثبت این برنامه استفاده از ابزار پزشکی در اجرای مسابقه است.

مثلا چوب بستنی پزشکی که تا به امروز به‌جز درآوردن صدای اَ اَ اَ کاربرد دیگری نداشته، مسئول محاسبه امتیازات است که این برای خانواده چوب بستی و فعالان این عرصه پیشرفت خوبی است و جا دارد دکتران عزیز در تمامی رشته‌های غیرپزشکی حق ویزیت خود را کاهش دهند ولی این کاهش شامل پزشکان نمی‌شود.

البته کیفیت پایین تصویر شبکه نمایش هم باعث شده مخاطب تصور کند کل برنامه با یک گوشی کا ۳۱۰ سونی اریکسون ضبط شده است.

پیشنهاد می‌کنم اگر نمی‌توانید ساعت ۱۱ شب‌بیدار باشید و یا از دیدن دویدن چند نفر بیکار که برای دنبال توپ دویدن پول خوبی می‌گیرند بگذرید تکرارش را در ساعت ۱۹ و یا از طریق سایت‌ها این برنامه ببینید .

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317531
2 نظرات
  1. بتول می گوید

    سلام منم اتفاقی دیدم ، خیلی قشنگه

  2. دری می گوید

    سلام اتفاقا ماهم پارسال چند ماهی این برنامه رو غالبا خانوادگی می‌دیدیم و لذت می‌بردیم و می‌خندیدیم. به قول شما جایگزینی برای قندپهلو البته بسیار در حاشیه‌مانده و در سکوت. هرچند از فصل اول بیشتر راضی بودیم. من آقای محمدعلی شعبانی به عنوان مجری با آوازهای گاه‌گاهش که چاشنی میان‌برنامه‌ها می‌کرد رو دوست داشتم و نفهمیدم چیشد که از فصل دوم نبود. فکر می‌کنم در حال حاضر فصل سوم برنامه روی آنتن هست. زمان شروع فصل جدید رو هم خبر نداشتم. اما چند قسمتی که از این فصل دیدم نشون میده فصل اول خیلی سطح مسابقه بهتر بوده شاید هم مراحل بالاتر که برسه وضعیت بهتر میشه. ان شاءلله!

نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.