فصل اول سریال نون خ و دردسرهای نورالدین خانزاده

فصل اول سریال نون خ و دردسرهای نورالدین خانزاده

نویسنده: سارا ملاعباسی

سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی، جزو پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیونی سال‌های اخیر بوده که در سه فصل تولید شده است.

هر فصل از این سریال داستان متفاوتی دارد که سبب شده هر فصل ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد و به تکرار نیفتد.

فصل اول سریال نون خ داستان فردی به نام نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی است که از یکی از شهرستان‌های کردنشین به تهران می‌آید تا طلبش از کشت تخمه آفتابگردان را وصول کند و در تهران با ماجراهای جدیدی روبرو می‌شود.

از بازیگران این فصل می‌توان به علی صادقی، فریده سپاه منصور، هومن حاجی عبداللهی، حمیدرضا آذرنگ، نعیمه نظام‌دوست و … اشاره کرد.

همچنین بازی بازیگرانی از منطقه کردستان و حضور هنرمندان این منطقه نیز فضای کلی سریال را به خوبی برای مخاطب ساخته است.

کمدی و طنز در نون خ ۱

آنچه که این سریال را برای مخاطب در دسته کمدی قرار می‌دهد، موقعیت‌هایی است که آدم ساده‌ای مثل نورالدین در آن به دردسر می‌افتد و برای نجاتش تلاش می‌کند.

این موقعیت‌ها غالباً با مسائل روز همراه شده و با طراحی دیالوگ‌های به موقع، اوضاع سیاسی و اجتماعی را هم نقد می‌کند.

تکیه‌کلام‌ها و جملات نورالدین و اطرافیانش که در سراسر سریال تکرار می‌شود نیز بر کمدی و طنز این سریال اضافه کرده است.

همچنین استفاده از اخبار روز در پرورش خط داستانی و شخصیت‌ها، این سریال را از سایر سریال‌های کمدی جدا می‌کند. مثلاً استفاده از خبر جعلی ساخت سلاح هسته‌ای در دوقوزآباد که نویسنده آن را به سرنوشت شخصیت اصلی گره زده، نمونه خوبی از این موضوع است.

شخصیت‌های اصلی سریال نیز به اندازه و میزانی که در داستان اثرگذارند بازی می‌کنند و حضور بازیگران باتجربه‌ای مثل فریده سپاه منصور در نقش «مه‌لقا خانم» کیفیت کار را بالا برده است.

یا حضور شخصیت‌هایی مثل فریبرز (داماد نورالدین خانزاده) و مهیار (خواستگار دختر نورالدین خانزاده) و دردسرهایی که آنها از سر سادگی یا زرنگی، ایجاد می‌کنند هم بر روند اصلی داستان اثرگذار است و علاوه بر آنکه مخاطب را غافلگیر می‌کند، او را می‌خنداند و باعث می‌شود تا انتها سریال را دنبال کند.

بهره‌گیری درست از فرهنگ مردم کرد و لهجه شیرین آنها، سبب شده که بینندگان این سریال، یکی از اقوام ایرانی را با نگاهی متفاوت بشناسند و بار دیگر برای‌شان احترام قائل شوند.

همچنین پایان‌بندی جمع‌جور سریال بر کلیت کار اثر گذاشته است. به طوری که پایان‌بندی سریال و تعلیقی که در آخرین سکانس ایجاد شد، هم داستان اول را به پایان رساند و هم راه را برای فصل بعدی سریال باز کرد.

این فصل از سریال نون خ در نوروز ۱۳۹۸ روی آنتن شبکه یک رفت و بازپخش‌هایش همچنان مخاطبان خود را دارد.

پایان

برای مطالعه نقد و بررسی سایر فیلم‌های کمدی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317493
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.