اولین جلسه خنده در صحنه با آواز قو آمد

اولین جلسه خنده در صحنه با آواز قو آمد

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری اولین جلسه از سری جدید نمایشنامه‌خوانی طنز تحت عنوان «خنده در صحنه» به همت دفتر طنز و علیرضا گیلانپور برگزار شد.

این جلسه که به نمایشنامه طنز «آواز قو» اثر آنتوان چخوف اختصاص داشت روز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن مهر حوزه هنری، میزبان علاقه‌مندان به نمایشه‌نامه‌خوانی طنز بود.

کارگردانی این کار بر عهده علیرضا گیلانپور بود و حمیدرضا طوبایی و علیرضا گیلانپور هم نقش‌خوانان این اثر بودند.

همچنین امیر جلیلوند موسیقی زنده این جلسه را نواخت.

روزنامه جام‌جم: اشکان غفار عدلی

نمایش آواز قوی آنتوان چخوف سفری است در جهان متن‌های چخوف و در این سفر، همه حضور دارند؛ از نینا ونزپلف «مرغ دریایی» تا ایرنا، ماشا و الگای «سه خواهر» از ایوانف نمایشنامه «ایوانف» تا واینای نمایشنامه «دایی واینا»، از یرمولای «باغ آلبالو» تا…

اما آن چه موجب وحدت و انسجام این نمایش به ظاهر آشفته می‌شود و بستر را مناسب گریز به اجرای صحنه‌هایی از آثار متعدد و برجسته چخوف می‌کند، حضور ۳ شخصیت نمایشی با نام‌های المپیا، نیکیتا و آرکادی است که هر یک گرچه به ظاهر، برخوردار از هویتی مستقل و جدا از آثار نمایشی چخوف هستند اما در باطن، امتداد شخصیت‌های آثار چخوف در خارج از جهان متن او به حساب می‌آیند.

به تعبیری دیگر، رحمانیان با تعریف فضای یک تئاتر و قراردادن المپیا به عنوان بازیگر، نیکیتا مدیر داخلی و آرکادی دلقک این تئاتر، می‌کوشد تا علاوه بر تاکید بر وجه ساختگی و مصنوع نمایش چند پاسخی برای این پرسش بیابد که جایگاه چخوف و آثارش در عرصه تئاتر امروز کجاست؟!

پایان

برای اطلاع از برنامه‌های دیگر دفتر طنز و سایر جلسات نمایشنامه‌خوانی طنز اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=317459
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.