برنامه مهمونی و پشه‌ای که دل را نمی‌زند

برنامه مهمونی و پشه‌ای که دل را نمی‌زند

نویسنده: مهدی صالحی

قطعاً مادر نزاییده کسی را که بتواند بر روی دست ایرج خان برنامه‌های عروسکی بسازد که از بزرگ تا کوچک و گاهی از کوچک تا بزرگ منتظر پخشش باشند.

نمی‌دانم چرا بیخود و بی‌جهت روحم با روح مجله توفیق عجین شده که می‌گفت: «همشهری! شب جمعه دو کار یادت نره: دوم خریدن مجله توفیق!» ولی الان که آن مجله نیست باید برنامه مهمونی را ببینیم.

برنامه‌ای که با دعوت مهمان‌ها کنار یک سالن عروسی که نماد جشن و خوشحالی است در شب‌های جمعه پخش می‌شود.

مجموعه مهمونی هم مثل تمام برنامه‌های دیگر قوی و ضعیف دارد و این خاصیت انسان است که گاهی قوی باشد و گاهی ضعیف ولی در دل ضعیف‌ترین‌ها هم با ترفندهای آقای مجری، می‌تواند به برنامه‌ای قابل قبول بدل شود.

حضور عروسک‌ها در سنین مختلف از نقاط قوت این کار است، عروسک‌هایی که می‌توان برخی از شخصیت‌های رفتاری آنها را در برنامه کلاه قرمزی مشاهده کرد.

مثلاً بادام که این روزها به بچه معروف شده و کلیپ‌هایش دست به دست می‌چرخد ترکیبی از کلاه قرمزی و پسرخاله است.

بچه‌ای کوشا که برای امرار معاشش همه جور کار می‌کند و از طرفی پررو با لحنی شیرین که از خصلت‌های کلاه قرمزی بود و یا قیمه خانم که شخصی خیالباف است و این توانایی را دارد که ارتباط تنگاتنگی بین همه موضوعات پیدا کند.

مثلا احتمال کشته شدن به خاطر نخریدن نان بربری برای همسر و همین‌طور تعریف خاطراتی که همه عجیب ولی دلچسب است که ما را یاد آقای همساده در مجموعه کلاه قرمزی می‌اندازد که از خاطرات جوانی خود در شیراز می‌گفت خاطراتی که خود آقای مجری هم باور نمی‌کرد.

این ارتباط و وام‌گیری از مجموعه کلاه قرمزی که امتحان خودش را به خوبی پس داده و همچنین حضور مهمان‌هایی که این بار از سوالات تکراری خبری نیست و باید با فن بازیگری خود لحظات جذابی را برای بیننده ایجاد کنند.

از طرف دیگر درگیری‌های همیشگی بین آقای طهماسب و سایرین از پشه و بچه تا فیروز سبب شده تکه کلام‌هایی مثل بده بزنیم و یا از مادر زائیده نشده بر سر زبان‌ها بیفتد و این نشان از محبوبیت این برنامه دارد.

در سوی دیگر این مجموعه بخش موسیقی ملل و تله تئاترهای کوتاه عاشقانه است که حس و حال خوبی را منتقل می‌نماید و بیننده را از حال و هوای داخل سالن نمایش به دور دست‌هایی از آمریکای لاتین تا اروپا و آسیا می‌کشاند.

در کل می‌توان این برنامه ترکیبی که مایه‌های طنز آن باعث ایجاد لحظاتی شاد در کنار خانواده می‌شود را برنامه‌ای موفق ارزیابی کرد و صد افسوس که جای چنین برنامه‌هایی در تلویزیون ایران با دسترسی راحت‌تر برای تمام مردم خالی است.

پایان

برای مطالعه سایر مطالب اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316755
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.