فراخوان جشنواره سراسري طنز و کاريکاتور بحران

پس از برگزاري مسابقه داستان کوتاه کوتاه بحران، براي توجه بيشتر نويسندگان و هنرمندان به مقوله بحران‌هاي طبيعي و اهميت فرهنگ‌سازي در زمينه پيشگيري و رفتار صحيح در زمان بروز حادثه، جشنواره طنز و کاريکاتور بحران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي دفتر طنز حوزه هنري به نقل از دبيرخانه جشنواره طنز و کاريکاتور بحران، اين جشنواره که با همکاري سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و دفتر طنز حوزه هنري برگزار مي‌شود؛ در سه محور «زلزله»، «سيل» و «کرونا» اثر مي‌پذيرد و شعرا، نويسندگان و کارتونيست‌ها مي‌توانند در بخش‌هاي «شعر طنز»، «داستان کوتاه طنز» و «کاريکاتور و کارتون» آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
بنا بر اين گزارش، هنرمندان براي هر سه محور بايد موضوعات متفاوتي را جهت خلق اثر در نظر بگيرند. در بخش زلزله؛ مقاوم سازي ساختمان، تثبيت و چيدمان، خريد خانه، پناه‌گيري، ساخت و ساز روي حريم گسل، کوله نجات، مراکز امن اضطراري و سامانه هشدار سريع زلزله، در بخش سيل؛ آمادگي در برابر سيل، آبگرفتگي، پيش‌بيني سيل، پيشگيري از سيل، ساخت و ساز در حريم روخانه‌ها و سامانه هشدار سريع سيل و در بخش کرونا؛ پروتکل‌هاي بهداشتي، واکسيناسيون، فاصله اجتماعي ماسک، دورکاري و آموزش آنلاين مفاهيمي هستند که آثار را شايسته ورود به چرخه داوري مي‌کند.
علاقمندان مي‌توانند در هر سه بخش شعر و داستان کوتاه و کاريکاتور آثار خود را تا روز دهم دي ماه به دبيرخانه مجازي جشنواره ارسال و براي دريافت ? ميليون تومان جايزه نقدي براي رتبه نخست، ? ميليون تومان براي رتبه دوم و ? ميليون تومان براي رتبه سوم رقابت کنند.
همچنين دبيرخانه جشنواره اعلام کرد که به نفرات اول بخش‌هاي شعر و داستان طنز، علاوه بر جوائز اعلام شده، فرصت انتشار يک کتاب نيز تعلق خواهد گرفت که نفر اول بخش کاريکاتور و کارتون تصويرساز آن کتاب‌ها خواهد بود.
براي خواندن اطلاعات بيشتر و نحوه ارسال آثار به جشنواره به سامانه مسابقات بحران مراجعه کنيد.

تيزر جشنواره

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314058
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.