ضرب‌المسائل در چاپ دوم

کتاب ضرب المسائل اثر محمد پوررشيدي شهريور ۱۴۰۰ منتشر شد و با استقبال خوب مخاطبان به چاپ دوم رسيد. «ضرب المسائل» کتابي است که در آن افسانه پيدايش چند ضرب المثل شيرين فارسي به زبان طنز نگاشته شده است. قصه اين ضرب‌المثل‌ها همگي از ذهن نويسنده  کتاب عبور کرده، از مسير اصلي خود خارج و به قالب شعر در آمده‌اند. در اين کتاب سرچشمه ظهور پانزده ضرب‌المثل شناخته شده در زبان فارسي به شکلي متفاوت و با بياني جذاب، موزون و در عين حال ساده براي خواننده به رشته تحرير درآمده‌است.
«محمد پوررشيدي» طنزنويس و طنز‌پژوه و نويسنده کتاب «ضرب المسائل» از سال نود و پنج به تحقيق و جستجو در زمينه ضرب‌المثل‌هاي ايراني پرداخته و اين قصه‌ها را باز آفريني کرده است تا با اقتضاي زمان هم جور باشد. اشعار اين کتاب دنياي گذشته و حالِ ما را به شکلي آهنگين و زيبا به يکديگر پيوند مي‌دهد و گاهي با گريز به مسائل جاري و ساري در زندگي روزمره ‌ما تلنگري مي‌زند؛ تا نگاهي کنيم به مجموعه آن‌چه به آن «فرهنگ ايراني» مي‌گوييم.
پشت بند هر قصه، صفحه‌اي با عنوان «ضرب الملل» وجود دارد که حاصل سرک کشيدن «مَهنوش رضايي» در ضرب‌المثل‌هاي مردم دنياست. در اين صفحه نقش واژه‌ها و اسم‌ها در شکل‌گيري مفهومي متفاوت در يک فرهنگ و زبان ديگر، به خواننده  نشان داده مي شود.
کتاب ضرب المسائل توسط «نشر آثار برتر» منتشر شده و مي‌توانيد آن را از طريق وبسايت طنزپردازي  تهيه کنيد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314057
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.