درم‌بخش اسطوره‌اي تکرار نشدني

سيدمسعود شجاعي طباطبايي هنرمند کاريکاتوريست و مدير مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري در پيامي درگذشت استاد کامبيز درم بخش را تسليت گفت. وي در اين پيام آورده است:

«انا لله و انا اليه راجعون

خبر درگذشت هنرمند پيشکسوت و نامدار هنر کاريکاتور در ايران و جهان، استاد کامبيز درمبخش بسيار تلخ و تأسف انگيز است.

بدون شک جهان کاريکاتور يکي از اسطوره‌هاي تکرار نشدني خود را از دست داد. مرحوم درمبخش از جمله معدود هنرمندان پرافتخار ايراني است که آثارش در موزه‌هاي بزرگ دنيا و در معرض نمايش جهاني قرار گرفته است و جريان سازي و اثرگذاري او در حوزه هنر کاريکاتور در ايران و جهان زبان‌زد اهالي و کارشناسان هنري قرار دارد. اين هنرمند فقيد در طول زندگي حرفه‌اي خود، علاوه بر خلق آثار ماندگار، در ميان ساير هنرمندان به خوش خلقي و مهرباني شهرت داشت.

حضور مؤثر و متواضعانه آن استاد معزز در اکثر جشنواره‌ها و مسابقات هنري، ضمن اعتباربخشي به آن رويدادها، انگيزه‌ حضور شرکت کنندگان در آن رقابت‌ها را دوچندان مي‌نمود.

بي‌ترديد فقدان آن هنرمند برجسته، خسراني جبران‌ناپذير براي جامعه هنري است.

ضمن عرض تسليت به خانواده داغدار آن مرحوم و اهالي هنر، اميد که روح بزرگش در حيات ابدي مورد رحمت واسعه الهي قرار گيرد.

روحش شاد و يادش گرامي باد»

کامبيز درم‌بخش، هنرمند پيشکسوت کاريکاتور که از چندي قبل درگير بيماري کرونا شده بود، ?? آبان ???? در سن ?? سالگي دارفاني را وداع گفت.

درم‌بخش ? خرداد ???? در شيراز به دنيا آمد. وي طراح، کاريکاتوريست و گرافيست بسيار خوب اين روزگار بود. ايشان برنده چندين جايزه بزرگ معتبر جهاني است و تاکنون چند نمايشگاه مستقل از آثارش در کشورهاي مختلف جهان برگزار کرده است.

ايشان از جمله نوادر هنرمندي محسوب مي شد که در نيم سده، فعاليت هايش به طور مستمر ادامه داشت و دستاوردهاي ارزشمندي را به دست آورد. آنچه در حوزه کاري درم‌بخش به عنوان يک هنرمند کاريکاتوريست حائز اهميت است، جنبه شناخت جهاني از آثار اوست و امروزه در هر جاي دنيا که صحبت از کاريکاتور باشد، نام او با احترام آورده مي شود.

کامبيز درم‌بخش برنده جايزه‌هاي مختلفي در بزرگترين و معتبرترين مسابقات بين‌المللي کاريکاتور ژاپن، آلمان، ايتاليا، سوئيس، بلژيک، ترکيه، برزيل و يوگسلاوي است. بدون شرح، مينياتورهاي سياه، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبيز، المپيک خنده، سمفوني خطوط از جمله کتاب‌هاي ايشان است.

عکاس: محمدرضا بلندي، ايسنا

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314048
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.