کامبيز درم‌بخش درگذشت

استاد کامبيز درمبخش که به دليل ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان بستري شده بود، دارفاني را وداع گفت. کامبيز درم‌بخش در سال ???? در شيراز به دنيا آمد. او از پيشکسوتان هنر کاريکاتور و در کار خود صاحب سبک بود. درم‌بخش از ?? سالگي همکاري خود را با نشريات ايراني از جمله توفيق شروع کرد و با ديگر مطبوعات ايراني و خارجي به کارش ادامه داد. در مجموع بيش از ?? سال با مطبوعات ايران و جهان همکاري مستمر داشت و مدّتي نيز در دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، هنر کاريکاتور را تدريس کرد.

اين هنرمند گرامي بيش از ?? نمايشگاه انفرادي در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و در ??? نمايشگاه جمعي داخلي و خارجي حضور داشت.

ايشان جوايز متعددي را در مسابقات معتبر بين‌المللي کاريکاتور کسب کرد و داور مدعو چند نمايشگاه بزرگ بين‌المللي کاريکاتور بوده‌است.

کتاب‌هاي متعددي در زمينه تصويرسازي و کاريکاتور تاکنون از کامبيز درم‌بخش چاپ و منتشر شده‌است. از جمله: بدون شرح، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب کامبيز، کتاب‌هاي مشترک طنزانديشان امروز ايران، ميازار موري که دانه‌کش است، المپيک خنده، سمفوني خطوط، اگر داوينچي مرا ديده بود و چند اثر ديگر.

درم‌بخش فعاليت‌هايي در زمينه تبليغات (طراحي روي جلد کتاب)، تصويرگري کتاب کودک، پوستر، فيلم کوتاه، کارت پستال، تقويم و موارد مشابه آن‌ها دارد و از سال ???? به بعد وارد عرصه انيميشن‌سازي نيز شد. او همراه با پسرش رامين در اين زمينه فعال بود که نتيجه اين همکاري، ساخت چندين فيلم انيميشن کوتاهاست.

استاد کامبيز درمبخش که به دليل ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان بستري شده بود، چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰ دارفاني را وداع گفت. روحش شاد و يادش گرامي باد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314041
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.