احياي هويت فرهنگي تهران؛ موسسه گل آقا و خانه دکتر قريب

عليرضا نادعلي شهرستانکي، سخنگوي شوراي شهر تهران در گفتگو با برنامه بي‌چارچوب شبکه چهارم سيما، درباره نقش خانه موزه‌ها در حفظ و احياي هويت فرهنگي شهر تهران گفت: صيانت و احياي هويت فرهنگي شهرها، يکي از وظايف مهم شهرداري‌ها و ديگر سازمان‌هاي مرتبط حکومتي است. «خانه موزه» رسانه‌اي است براي معرفي زندگي و مجموعه فعاليت‌هاي يکي از مفاخر شهر، شخصي که در حوزه فعاليت خودش سرآمد بوده و محل کار يا زندگي‌اش به شکلي هويت بخش سليقه، جايگاه فرهنگي و اجتماعي يا آثار او را به نمايش بگذارد.

دفتر مجله گل‌آقا در ميدان آرژانتين، يا خانه منسوب به دکتر قريب در محوطه سازمان تبليغات اسلامي، نمونه‌هايي از چنين بناهايي هستند. بناهاي اصيلي که با همت شوراي شهر، شهرداري، و ديگر ارگان‌ها مي‌توانند به عنوان بخشي از هويت فرهنگي تهران حفظ شوند. خانه‌ موزه‌‌ها مي‌توانند محلي براي آشنايي شهروندان با معماري گذشته، شخصيت افرادي که در اين فضاها رفت و آمد داشته‌اند، باشند و همزمان فرصتي را براي تنفس در حال و هواي تفکر و تجربه مشاهير و بازيابي هويت تاريخي، فرهنگي، اجتماعي و هنري شهروندان، فراهم کنند.

 برنامه «بي چارچوب» به تهيه کنندگي حامد مهرباني، احسان حسيني و با اجراي جواد مولانيا هر هفته شنبه‌ها ساعت ?? روي آنتن شبکه چهار سيما مي‌رود. اين مجله تلويزيوني کاري از گروه ادب و هنر شبکه ? است که با لحن طنز و جدي به حوزه‌هاي مختلف ادبي و هنري مي‌پردازد و سعي مي‌کند با نگاهي تحليلي به اخبار و مسائل روز ادب و هنر، رويکرد انتقادي و مطالبه‌گرانه داشته باشد. اين برنامه يکشنبه هر هفته ساعت ? صبح و ?? بعدازظهر نيز باز پخش خواهد داشت.

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=314020
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.