عباس حسين‌نژاد مدير دفتر طنز حوزه هنري شد

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري، طي احکامي جداگانه ناصر فيض به عنوان مشاور رئيس حوزه هنري و مدير «دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسي» و نيز عباس حسين‌نژاد به عنوان مدير دفتر طنز حوزه هنري منصوب شدند.

متن حکم انتصاب ناصر فيض به عنوان مشاور رئيس حوزه هنري در حوزه طنز و ادبيات فارسي به شرح زير است:

 

به نام خدا

استاد ارجمند
جناب آقاي ناصر فيض

حوزه هنري انقلاب اسلامي از بدو تأسيس تاکنون، مفتخر به وجود سرمايه‌هاي عظيم معنوي و هنري همچون جنابعالي بوده است.
همين ظرفيت، رهگشاي حرکت تحولي حوزه هنري در دوران تازه خواهد بود.
دستيابي به آرمان‌هاي حوزه هنر متعهد و انقلابي، در سايه بهره‌مندي از تجربه، دانش و هنر والاي هنرمنداني حاصل مي‌شود که جلودار و خط‌شکن هنر انقلاب بوده‌اند.
ضمن ارج نهادن به تلاش‌هاي موثر و سازنده شما در تقويت، تحکيم و گسترش طنز فاخر و معيار در دوره مديريت دفتر طنز، به منظور استمرار در بهره‌مندي مديريت حوزه هنري از نظرات صائب و کاربردي جنابعالي، شما را به عنوان مشاور رئيس حوزه هنري در حوزه «طنز» و «ادبيات فارسي» منصوب مي‌کنم.
همچنين اميدوارم در مأموريت جديدي که به شما محول شده است، گام‌هاي موثري در جهت رفع دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و دلسوزان فرهنگ و ادب و زبان فارسي برداشته شود.

محمدمهدي دادمان رئيس حوزه هنري

همچنين مشروح حکم معاون هنري حوزه هنري در انتصاب ناصر فيض به عنوان مدير «دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسي» به شرح زير است:

هنرمند فرهيخته جناب آقاي ناصر فيض

در سال‌هاي اخير يکي از دغدغه‌هاي مهم مقام معظم رهبري و البته دلسوزان فرهنگ و ادب کشور، توجه به زبان فارسي و گسترش و صيانت از آن بوده است. با توجه به ضرورت و اهميت پاسداري از اين سرمايه گران‌بها، بر همه اديبان، صاحب‌نظران، مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگ و ادب و زبان واجب است تا بيش از پيش به اين مهم همت گمارده و در جهت گسترش، پالايش و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي ترکيب‌سازي زبان فارسي گام بردارند.
نظر به شايستگي‌هاي هنري و سوابق ارزشمند و تجربه‌هاي گرانسنگ جنابعالي در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي-هنري و با پيش رو قرار دادن کارنامه وزين شما در عرصه شعر و ادب زبان فارسي، به موجب اين حکم به عنوان «مدير دفتر حفظ و اشاعه زبان فارسي» منصوب مي‌شويد.
اميد است تا از رهگذر تعامل با صاحب‌نظران و اساتيد زبان فارسي و با اتکاء به تجارب، تخصص و توانمندي همکارانتان در مرکز آفرينش‌هاي ادبي، آن انجمن فصل تازه‌اي در عرصه حفظ، پالايش و گسترش زبان فارسي آغاز کند و روز به روز در مسير تعالي و بالندگي اين ميراث گرانسنگ که هويت ملي ماست، گام برداشته و ان‌شاءالله شاهد تحقق فرمايش مقام معظم رهبري در انتقال پيام “اسلام انقلابي” از طريق زبان فارسي قوي و جاافتاده و پرظرفيت به جهانيان باشيم.
با آرزوي توفيق و سربلندي روزافزون براي شما.

مجدالدين معلمي معاون هنري حوزه هنري

متن حکم مجدالدين معلمي، معاون هنري حوزه هنري در انتصاب حسين عباس‌نژاد به عنوان مدير «دفتر طنز حوزه هنري» نيز به شرح زير است:

يکي از مقوله‌هاي بسيار مهم و يقيناً يکي از ضرورت‌هاي جامعه، لبخند است… زندگ?ِ بي‌شادي و بي‌لبخند، زندگي دوزخي است. زندگي بهشتي، زندگي با لبخند است.» رهبر انقلاب (۸۳/۹/۱۱)

فرهيخته ارجمند جناب آقاي عباس حسين‌ نژاد

 

دفتر طنز حوزه هنري از قديمي‌ترين و معتبرترين مراکز پرورش و رشد استعدادهاي طنز در ايران است که منشأ تحولات مهمي در عرصه طنز فارسي بوده و بسياري از طنزپردازان و اساتيد طنز کشور سابقه همکاري با اين مرکز را دارند.
يکي از مأموريت‌هاي اصلي اين مرکز با توجه به اهداف عالي حوزه هنري، شناسايي، پرورش و رشد استعدادهاي عرصه هنر و فرهنگ است تا بتوانند در مسير غناي ادبيات فارسي و ساير رشته هاي هنري در حوزه طنز، در پناه معارف اسلامي و اصول فرهنگي و تربيتي انقلاب اسلامي حرکت کنند. اين مهم با اتکاء به تصميمات اعضاء محترم شوراي سياستگذاري دفتر طنز که مبين و تعيين‌کننده چارچوب‌هاي راهبردي آن دفتر خواهدبود، حاصل خواهد شد. ان‌شاءالله.
با توجه به هدف‌گذاري‌هاي فرهنگي و هنري در بيانيه گام دوم انقلاب و در جهت تحقق آرمان هاي متعالي آن در عرصه هنر متعهد، جنابعالي را که سال‌ها در عرصه طنز، صاحب تجربه بوده و فعاليت پيوسته‌اي در اين حوزه داريد، به سمت مدير «دفتر طنز حوزه هنري» منصوب مي‌کنم.
لازم است از هنرمند ارجمند و فرهيخته، جناب آقاي ناصر فيض به خاطر مجاهدت و تلاش بي‌وقفه براي پيشبرد اهداف دفتر طنز در مدت زمان مديريت ايشان بر اين دفتر، صميمانه قدرداني کرده و توفيقات روزافزون ايشان را از خداوند متعال خواهانم.
اميد است با برنامه‌ريزي دقيق و راهبري شايسته و بهره‌مندي از تجارب هنرمندان و اعضاي محترم شوراي سياستگذاري آن دفتر براي تحقق اين اهداف کوشش کنيد. ان‌شاءالله.

مجدالدين معلمي معاون هنري حوزه هنري

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313888
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.