طنز اجباري به ايستگاه پاياني رسيد

موضوع سربازي در سطح ملي ظرفيت‌هاي زيادي براي نوشتن دارد. خاطراتي شيرين و تلخ که گاهي تجربه مشترک سربازان وظيفه زيادي است. بازگو کردن اين خاطرات با زبان طنز آن‌ها را شنيدني و خواندني‌تر مي‌کند. زبان طنز و دنياي شوخ طبعي شيريني خاطرات را دوچندان کرده و جنبه‌هاي انکار ناپذير مشکلات سربازي را با بياني متفاوت گوشزد مي‌کند. قالب‌هاي در نظر گرفته شده براي اين جشنواره يعني شعر و داستان منجر به طيف گسترده‌تري در خلق اثر شده است.

در مجموع کيفيت آثار رسيده خوب و تعداد آثاري که صاحب حد نصاب لازم هستند؛ قابل توجه است و اين موضوع و استقبال خوب مخاطبان از اين جشنواره گوياي اين مطلب است که اين امکان وجود دارد تا به زودي شاهد دومين جشنواره طنز اجباري باشيم و باز هم از سربازي بگوييم.

 

دبيرخانه جشنواره طنز «از سربازي بگو» برگزيدگان اولين جشنواره طنز اجباري در جهان را به انتخاب هيات داوران به شرح ذيل اعلام کرد:

 

بخش داستان

 

– نفر اول براي اثر “سربازجان” به قلم امين تويسرکاني از تهران

– نفر دوم براي اثر”سرباز رايان” به قلم مهدي زارع از سمنان

– نفر سوم براي اثر “زد تو گوش فرمانده” به قلم اميرحسين علينقيان از تهران

– برگزيده بخش داستان: براي اثر “روز اول آموزشي” به قلم علي رمضاني از تهران

 

بخش شعر

 

– نفر اول براي اثر “اکثر خاطرات آقايان” به قلم‌ مهدي مرداني از قزوين

– نفر دوم براي اثر “اين به آن” به قلم رضا احسان پور از تهران

– نفر سوم براي اثر “حين خدمت چار همسر داشتن” به قلم مسعود توکلي از تهران

– برگزيده بخش شعر براي اثر “پر سر و صداست سربازي” به قلم خانم صامره حبيبي از ايلام

 

داوران بخش داستان را آقايان داوود اميريان، مهدي فرج اللهي و رضا ساکي و داوران بخش شعر را آقايان سيد عبدالجواد موسوي، سعيد بيابانکي و ناصر فيض بر عهده داشتند.

گفتني است هداياي نقدي نفرات اول تا سوم هر بخش مبلغ سه تا يک ميليون تومان بود. همچنين به يک نفر برگزيده در هر بخش مبلغ ??? هزار تومان هديه نقدي تقديم شد.

 

جشنواره طنز «از سربازي بگو» در دو بخش شعر و داستان کوتاه به همت حوزه هنري استان قزوين برگزار شد. اختتاميه اين جشنواره براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به صورت مجازي برگزار شد و فيلم آن در سه بخش در صفحه اينستاگرام حوزه هنري استان قزوين منتشر شده است. براي تماشاي اين برنامه به پيوند‌هاي زير مراجعه کنيد:

 

بخش نخست

بخش دوم

بخش سوم

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313884
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.