تئارستان به ايستگاه پاياني رسيد

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري انقلاب اسلامي استان قزوين مراسم اختتاميه جشنواره طنز تئارستان با حضور محمدرضا امامقلي رئيس حوزه هنري انقلاب اسلامي قزوين، مريم بيدخام مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري قزوين، فاطمه محمدبيگي مديرکل نهاد کتابخانه‌هاي استان قزوين و جمعي از هنرمندان تئاتر نمايشي استان قزوين در محوطه باز بيمارستان رازي برگزار شد.

 

محمدرضا امامقلي در اين مراسم نمايش‌هاي خياباني را از جمله هنرهاي کارآمد در گروه‌هاي مختلف جامعه دانست و گفت: نمايش در قزوين سبقه ??? ساله دارد و به عنوان هنر با ريشه در قزوين مورد توجه است. با توجه به نياز سنجي ما در حوزه هنري، محيط قراردادي نمايش مي‌تواند تغيير کند و به ميان مخاطب اصلي آن يعني مردم برود. بازيگران هنرهاي نمايشي به مانند تئاتر خياباني، بسيار عاشقانه هنر خود را به نمايش مي‌گذارند. همين امر موجب مي‌شود که مخاطب با مشاهده نمايش، فحواي آن را بخوبي درک کند و اين مي‌تواند در انتقال پيام آن نمايش بسيار مهم و کارآمد باشد.

وي ادامه داد: وقتي درصدد بهبود رفتارهاي اجتماعي و يا فرهنگ سازي در مورد رفع دغدغه ايي هستيم، هنرهاي نمايشي با ويژگي که گفتيم مي‌تواند تأثيرگذار باشد. لذا تقويت هنري‌هاي نمايشي يکي از موضوعاتي است که ما با جديت آن را دنبال مي‌کنيم.

 

کوروش زارعي مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم در يک پيام ويدئويي، عملکرد حوزه هنري استان قزوين را در چهارماه اخير تحسين برانگيز خواند و گفت: حوزه هنري قزوين، در اين مدت کوتاه، فعاليت‌هاي جهادي و عملکرد چشمگيري داشته است و اميدوارم اين روند تداوم داشته باشد.

وي جشنواره طنز تئارستان را يکي از رويدادهاي نمايشي بسيار مهم عنوان کرد و افزود: به گروه‌هاي نمايشي اين جشنواره بايد خدا قوت گفت. به اين دليل که اجرا نمايش در محل‌هاي خطرناکي همچون بيمارستان‌هاي درگير با بيماري کرونا، جهاد محسوب مي‌شود. در واقع گروه‌هاي نمايشي به مانند کادر درمان و پرستاران در مسير مبارزه با کرونا جهاد گونه رفتار کردند. اينکه توانستند لحظاتي مدافعان سلامت را خوشحال کرده و به آنها انرژي مثبت دهند، قابل تقدير است.

 

دکتر بابايي مدير درمان سازمان تأمين اجتماعي استان قروين نيز در پيام ويدئوي به اهميت و ارزش بالاي اين جشنواره پرداخت گفت: جشنواره طنز تئارستان در جهت انگيزه کادر درمان و پرستاران بسيار مفيد بود. پرستاران با مشاهده نمايش‌هاي هنرمندانه ايي که در مجموعه بيمارستان رازي اجرا شد، بسيار خرسند شدند و انگيزه مضاعف پيدا کردند.

يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين جشنواره ايجاد حس آرامش و کاهش اضطراب در بين بيماران و پرستاران بود. بدون شک در اين شرايط بحراني که جهان را فرار گرفته کاهش اضطراب و ايجاد آرامش در بين بيماران و کادر درمان بسيار با اهميت است که بوسيله اجراي اين نمايش‌ها بخشي از آن تأمين شد.

 

در اين مراسم برگزيدگان نمايش تئاتر خياباني اعلام شدند و لوح تقدير جشنواره به نمايندگي از گروه‌ها به کارگردانان آثار نمايشي اهدا شد.

 

اسامي برگزيدگان

برگزيدگان اين جشنواره به ترتيب ذيل هستند :

 

نمايش «بچه مرشد دکتر مي شود» به کارگرداني آقاي حامد اسماعيلي

نمايش «به خانه بر مي گرديم» به کارگرداني آقاي صادق محمدي

نمايش «غلط کردم سفر کردم» به کارگرداني آقاي امير رجب پور

نمايش «کرونا ????» به کارگرداني آقاي محمود رضا آقاسي

نمايش «وصال» به کارگرداني خانم فائزه کاظم پور

نمايش «فاصله ي اجتماعي» به کارگرداني آقاي محمد مهدي شهرتي

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313819
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.