سيلوانا؛ روايتي طنز از خاطرات مرزبانان و مدافعان وطن

 

 

کتاب «سيلوانا» به قلم مصيب معصوميان توسط انتشارات شهيد کاظمي منتشر شد. اين کتاب روايتي متفاوت و طنزآميز از خاطرات مدافعان وطن و رزمندگان مرزبان است.

 

پس از حماسه‌ خان‌طومان در فروردين و ارديبهشت ???? که توسط شيرمردان مازندراني به وقوع پيوست و به هلاکت رساندن تکفيري‌ها و انهدام تعداد زيادي از ادوات سنگين و سبک دشمن منجر شد؛ در بهار سال ???? لشکر ?? کربلا در مأموريت جديد خود عازم آذربايجان غربي و نقطه صفر مرزي ايران و ترکيه به نام «سيلوانا» شد و تا پاييز سال ???? اين مأموريت ادامه پيدا کرد.

 

مصيب معصوميان که خود از مدافعان حرم در خان‌طومان بود در اين ماموريت همراه مي‌شود. وي که پيش‌تر با نگارش کتاب‌هاي شهداي مدافع حرم و خان‌طومان شناخته شده است از همان آغاز سفر تصميم مي‌گيرد تا لحظاتِ نابِ اين مأموريت را ثبت کند تا هم به يادگار براي خود بماند و هم صفحاتي از تاريخ اين مرز و بوم ثبت شود.

 

تا همگان بدانند چه جان‌فشاني‌هايي در راه دفاع از مرزهاي ما صورت گرفته و چه ايثارگري‌هايي رقم خورده و مي‌خورد تا آن‌ها بتوانند در امنيت و آسايش به زندگي روزمره‌شان بپردازند.

 

اين اثر طنزآميز مجموعه روايت‌هايي است از شوخي هاي رزمندگان مرزباني و مدافعان وطن در آن شرايط سخت، سربازاني که در دورهمي خود سرشار از روحيه اميد و نشاط بودند و جمع را سر حال نگه مي‌داشتند و در نيمه‌هاي شب به سجاده مي‌ايستادند و با خدا به راز و نياز مي‌کردند.

 

 

برشي از کتاب:

 

ماشين که دور گرفت از دنده چهار رفتم به پنج. در همين حين پرسيدم:

آقا صمد تا الآن از دنده‌ پنج استفاده کردي؟

با تعجب گفت: مگه دنده‌ ? هم داره؟

گفتم: آره!

گفت: واقعاً؟ نمي‌دونستم!

ديدم موقعيت مناسبي است براي شوخي کردن، گفتم:

تا حالا استفاده نکردي؟ پس من دنده رو کم مي‌کنم، با چهار ميرم!

گفت: باشه!

گفتم: اگر اصلاً استفاده نمي‌کني از دنده پنج، پس بفروشش!

گفت: چقدر مي‌خرند؟

گفتم: حداقل ???هزار تومان بايد بخرن!

گفت: چه جالب، نمي دونستم. باشه، پس مي‌فروشمش، چون اصلاً از دنده پنج استفاده نمي‌کنم!

احساس کردم او دارد سربه‌سرم مي‌گذارد امّا نگاه کردم ديدم کاملاً جدي است!

گفت: امروز که رفتم خونه مي‌برم مي‌فروشمش!

من ديگر حرفي نزدم. رفتيم…

 

سيلوانا؛ روايتي متفاوت و طنزآميز از خاطرات رزمندگان مرزبان و مدافعان وطن به قلم مصيب معصوميان به نگارش درآمده و هم‌زمان با ايام ماه مبارک رمضان توسط انتشارات شهيد کاظمي در قطع رقعي و ??? صفحه  منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313719
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.