طنز اجباري

محمدرضا امامقلي رييس حوزه هنري استان قزوين در مراسم رونمايي از پوستر جشنواره طنز«از سربازي بگو» که با حضور محمدحسن کريمي(سرباز بابلي) در نگارخانه حوزه هنري استان قزوين برگزار شد، درباره اهداف اين جشنواره  گفت: مسئله سربازي با توجه به دربرگيري قشر کثيري از جامعه  از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ جشنواره از سربازي بگو در قالب طنز به دنبال مرور خاطرات تلخ و شيرين جوانان به مقوله سربازي است. در اين جشنواره وقايع وابسته به اين دوران را نقد و بررسي خواهيم کرد که در دو بخش شعر و داستان مينيمال با موضوعات؛ خاطرات سربازي، حقوق سربازان، فضاي پادگان، اصلاح سربازي و… برگزار خواهد شد.

سربازان حافظان ايران، اسلام و نظام ما هستند و خوشبختانه سردار سرتيپ «ابوالفضل شکارچي» سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح کشور در نشست اخيرشان با خبرنگاران به زيبايي عنوان کرد که: «کسي که به سرباز سيلي بزند به نيرو‌هاي مسلح و امنيت کشور سيلي زده است.»

يکي از مهم ترين رسالت هاي هنر، پيگيري مطالبات مردمي و بررسي آسيب هاي اجتماعي است. در واقع هنر حتما مي‌تواند در رفع آسيب‌هاي موجود و پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي کارآمد باشد.

 

علاقمندان مي‌توانند آثار خود را به آدرس ثبت نام جشنواره طنز از سربازي بگو ارسال کنند. به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنين به يک نفر برگزيده جوان در هر بخش جوايزي نقدي همراه با هداياي طنزانه! اهدا خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ است. اختتاميه اين جشنواره ۲۰ خرداد ماه سال جاري برگزار مي‌شود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313708
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.