بررسي ستون «پير ما گفت» در مکتب‌خانه طنز

 

ستون طنز «پير ما گفت» اثر منوچهر احترامي در هشتاد و نهمين مکتب‌خانه طنز با حضور رضا ساکي و جمعي از علاقه‌مندان به طنز و طنز نويسي بررسي شد. فيلم اين کارگاه هم‌اکنون در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

ستون «پير ما گفت» يکي از مشهورترين و پرطرفدارترين ستون‌هاي مجله گل‌آقا بود که به قلم منوچهر احترامي در اواخر عمر ايشان چاپ مي‌شد. يکي از منحصر‌به‌فردترين ويژگي‌هاي اين ستون، پايان‌بندي‌هاي آن است که همراه با غافلگيري و طنز مخصوص خود مرحوم احترامي است.

 

منوچهر احترامي که ?? تير ???? در تهران متولد شد و ?? بهمن ???? در تهران درگذشت، طنزپرداز و از بهترين نويسندگان ادبيات کودک و نوجوان بود، که مجموعه کارهاي «حسني نگو يه دسته‌گل» او از دهه ?? تا امروز، با مجموع تيراژ چندميليوني همچنان يکي از محبوب‌ترين کتاب‌هاي کودکان به‌شمار مي‌رود.

احترامي در مدارس مروي و دارالفنون دوران تحصيل را طي کرد و از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شد.

وي سال‌ها به عنوان طنزنويس با نشريات مختلف همکاري داشت و طي چند سال گذشته اغلب آثارش را در مجله گل‌آقا به مديريت کيومرث صابري فومني (گل آقا) چاپ مي‌کرد.

وي طنزنويسي را به‌طور جدي از سال ???? با مجله توفيق آغاز کرد و با مطبوعات ديگر و نيز راديو و تلويزيون هم همکاري داشت. اسامي مستعاري همچون «م. پسرخاله» و «الف ـ اينکاره» از امضاهاي اوست.

 

در اين برنامه رضا ساکي مدرس اين کارگاه به بررسي ستون «پير ما گفت» پرداخت و در پايان پس از تعريف چند خاطره از مرحوم منوچهر احترامي، به بررسي و تحليل قلم طنز استاد احترامي پرداخت و ويژگي‌هاي شخصيتي و علمي منوچهر احترامي را برشمرد.

 

براي شرکت در جلسات بعدي مکتب‌خانه طنز کافي است در زمان برگزاري روي اين لينک کليک کنيد، سپس گزينه مهمان را انتخاب کنيد و پس از نوشتن نام خود وارد وبينار شويد.

دريافت و تماشاي هشتاد و نهمين مکتب‌خانه طنز

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313649
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.