تفريحات سالم در مکتب‌خانه طنز

داستان «تفريحات سالم» اثر عمران صلاحي در هشتاد و هفتمين مکتب‌خانه طنز با حضور رضا ساکي  و تعدادي از علاقه‌مندان به طنز و طنزنويسي تحليل و بررسي شد.

 

مرحوم عمران صلاحي طنزنويس خوش ذوق و شناخته شده کشور، داستاني دارد به نام تفريحات سالم که در اين مکتب‌خانه از زواياي مختلف بررسي و تکنيک‌ها و ترفندهاي طنزنويسي آن بيان شد.

 

پيشنهاد مي‌کنيم قبل از ديدن اين جلسه از مکتب‌خانه طنز داستان طنز «تفريحات سالم» اثر عمران صلاحي را در اينجا بخوانيد.

 

تماشا و دريافت هشتاد و هفتمين مکتب‌خانه طنز

 

عمران صلاحي، داستان تفريحات سالم را با شيوه موجزگويي و هنرمندانه به رشته‌ تحرير در آورده و از نبود زير ساخت‌هاي قوي براي برنامه‌ريزي درست در جامعه با نگاهي متفاوت آن را نقد کرده است.

در اين داستان، آن‌چه را که نويسنده بيان کرده و آن را ساخته و پرداخته، در ظرافتي خاص خراب مي‌کند و مجدد بنايي جديد را با ارتفاع بيشتري از نو مي‌سازد.

همچنين در اين روايت به ظاهر ساده و خودماني، مفاهيم عميقي وجود دارد که نويسنده با گوشه و کنايه به آن پرداخته است.

 

در قسمتي از اين داستان وقتي محکوم از شير مي‌پرسد حالا چطور مي‌شود؟ و شير در پاسخ به او مي‌گويد بالاخره يک طوري مي‌شود. اين دقيقا نشان از آينده‌اي نامعلوم و بدون برنامه‌ريزي دارد و بيان‌گر اتفاقي است که هر روزه با آن رو به رو هستيم!

 

در پايان رضا ساکي مدرس اين کارگاه مهم‌ترين نکته براي طنز نوشتن و خنداندن را نياز به ايده، حرف و نگاهي متفاوت به دنيا و اجتماع دانست که با روش‌هاي ساده و تاثير گذاري همچون استفاده از حکايت و متل ها قابل طرح است.

براي شرکت در جلسات بعدي مکتب‌خانه طنز کافي است در زمان برگزاري روي لينک مربوطه کليک کنيد و سپس گزينه مهمان را انتخاب کنيد و پس از نوشتن نام خود وارد وبينار شويد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313644
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.