چاپ چهارم داستان طنز مگيل در دسترس علاقه‌مندان است

داستان بلند مگيل نوشته محسن مطلق توسط انتشارات سوره مهر  در قطع رقعي منتشر شده است و چاپ چهارم آن در دسترس علاقه‌مندان است.

«مگيل» شخصيت اصلي اين کتاب، قاطري است که به همراه چند چهارپاي ديگر تسليحات و تدارکات لازم را به نيروهاي مستقر در خط مقدم مي‌رساند. اين قاطر از کمين نيروهاي دشمن جان سالم به در مي‌برد، اما مأموريت بعدي او رساندن يک رزمنده مجروح به پشت جبهه است.
اين رزمنده در طول جنگ، بينايي و شنوايي خود را از دست داده و مجبور است به «مگيل» اعتماد کند و دنبال او راه بيفتد، ماجراهايي که طي داستان براي «مگيل» و اين رزمنده پيش مي‌آيد، داستان را خواندني و جذاب مي‌کند.
رزمنده رمان مگيل ، آدمي است از جنس خود ما؛ باورپذير و زودياب. او انسان است و به قول يک نويسنده، هيچ چيز انساني از او غريب نيست.
در داستان، هيچ کجا پيام غير واقعي و يا شعاري که از متن بيرون بزند، ديده نمي‌شود. ماجراهايي که براي «مگيل» و اين رزمنده پيش مي‌آيد، رمان طنز و خواندني «مگيل» را تشکيل مي‌دهد.

نويسنده سعي کرده از کليشه‌هاي مرسوم در آثار جنگ فاصله بگيرد و با ايجاد فضايي متفاوت دست به کاري تازه بزند. هدف او ارائه نگاهي متفاوت به جنگ و مسائل مربوط به آن فارغ از پيچيدگي‌هاي داستان‌نويسي مدرن است و داستان، کلاسيک پيش مي‌رود.

 

لازم به ذکر است که به تازگي کتاب صوتي مگيل با صداي حامدعباسي توسط انتشارات سوره مهر شنيدني و شده‌است.

 

در بخشي از اين کتاب مي‌خوانيم که: « خوشحال، روي زمين، مي‌نشينم و منتظر آمدن کسي مي‌شوم. باد سردي در حال وزيدن است. کم‌کم بدنم سرد مي‌شود و حالا ديگر سرما را بيشتر احساس مي‌کنم. کلاه بافتني‌ام را تا بيخ گوشم پايين مي‌کشم و خود را کنار مگيل مچاله مي‌کنم. ديگر دير يا زود بايد يکي بيايد و بپرسد: «خرت به چند»؟! نمي‌دانم چقدر، اما، خيلي از آمدن ما به آنجا گذشته و هنوز از کسي خبري نيست.»

 

محسن مطلق سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. در نوجواني، يعني  سال ۱۳۶۲، براي اولين بار به جبهه‌هاي جنگ رفت و تحت تأثير آن فضا تا پايان جنگ در جبهه ماند. مطلق‌ کار نوشتن درباره دفاع مقدس را با کتاب «زنده‌باد کميل» آغاز کرد و بعد از جنگ در دانشگاه علم و صنعت تهران طراحي صنعتي خواند. او دستي هم در موسيقي دارد و سال‌هاست ني مي‌نوازد.

 

از ديگر آثار محسن مطلق مي‌توان به اين موارد اشاره کرد:

زنده‌باد کميل (انتشارات سوره ‏مهر)

جاده‌هاي خلوت جنگ (انتشارات سوره‏ مهر)

مهاجر کوچک (انتشارات سوره‏ مهر)

يک روز، يک مرد (بر اساس زندگي سردار شهيد حاج داوود کريمي) (انتشارات سوره‏ مهر)

آنجا که من بودم (انتشارات شاهد)

به خرمشهر خوش آمديد (انتشارات شاهد)

هفته آخر( براساس زندگي شهيد محمدرضا قلي‌زاده آذربايجاني) (انتشارات قدياني)

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313466
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.