آشنايي با کتاب طنز «اشتباهات روانشناسي»

اگر در اطرافتان پدر و مادر بچه‌هاي رواعصاب زياد است، که اختلالات کودکانشان را با «بچم پر انرژيه» و يا «بچم خيلي خاصه» لاپوشاني مي‌کنند، خواندن کتاب «اشتباهات روانشناسي» و سپس هديه آن به همان پدر و مادر‌هاي نام‌برده، دلتان را خنک مي‌کند. هر چند اميدي به فهميدن آن پدر و مادرها و سپس درمان بچه‌هاي آن‌ها نداشته باشيد .

عماد رضايي نيک در اين کتاب درمان ده اختلال رواني کودکان را جوري گفته است که دلتان مي‌خواهد همان لحظه يکي از بچه‌هاي فاميل را گير بياوريد و يکي از اين اختلال ها را به او بچسبانيد و روش‌هاي درماني کتاب را روي او پياده کنيد و ببيند واقعا آره يا خير؟

بيان خونسرد و حرفه‌اي طنز کتاب يک طرف و روش‌هاي درماني به کار گرفته شده که مطمئن هستيد جواب داده و نويسنده خودش همان دکتر جواب گرفته است، جذابيت کتاب را به حدي مي‌رساند که يک کتاب ??? صفحه اي را ? ساعته تمام مي‌کنيد و حتي يک بار هم نوتيف‌هاي اينستاگرامتان را چک نمي‌کنيد و اينگونه است که اول کتاب و بعد اينستا به وقوع مي‌پيوندد.

 

عماد رضايي نيک در اين کتاب از يک اصل به نام نظريه‌ي «من» استفاده کرده که نام ديگر آن نظريه بولدوزر است. چراکه با «ميانبرهاي ناتورالستيکش» از روي تمامي نظريات قبل از خودش رد شده‌است از جمله از روي همه‌ قرص‌هاي تجويزي روانپزشکان و گفته‌هاي روانشناسان.

 

به عنوان مثال يکي از روش هاي درماني اختلال لجاجت و نافرماني، ميانبر ايجاد و القاي وجود يک لولو در مدرسه به نام آقاي حجار است. مرحله بعد و به دنبال آن خلق يک ابر لولو در خانه به نام بابا است که آقاي حجار هم با آوردن نام او بگويد: ياااا ابالفضل و اينگونه بچه را نهيب مي‌دهند که حساب کار دستش بيايد و حتي احساس زامبي بودن هم به او دست ندهد.

در ادامه‌ي توضيح اين درمان رضايي نيک نوشته است: « با اين فن ما عربده را به پدر بازمي‌گردانيم . کمد کمربند او را جلا مي دهيم و اخم را به او مي‌بخشانيم. کودکاني که از پدر و مادرشان حرف شنوي نداشته‌باشند احتمال ابتلاي آن ها به اختلال نافرماني دو برابر ديگر کودکان است.»

 

سعي نويسنده در روان نويسي کتاب کاملا موفق نبوده است و بهتر اين بود که همان بخش هاي خيلي تخصصي هم زير ديپلم‌تر مي‌شد و يا اينکه در استفاده از زيرنويس خساست به خرج نمي‌دادند تا خواننده بدون نياز به گوگل کردن، با خيال راحت‌تري گوشي را کنار بگذارد و يک ضرب کتاب در دستش باشد.

 

اين کتاب از مجموعه کتاب‌هاي قاف لبخند از انتشارات کتاب قاف است که سال ???? منتشر شده و اميد مهدي نژاد به گردن آنها حق دبيري دارد. اگر علاقه‌مند به مسائل روانشناسي هستيد و حتي به روانشناسي علاقه‌اي هم نداريد، کتاب اشتباهات روانشناسي به شما توصيه مي‌شود.

متاسفانه فعلا اين کتاب را نمي‌توانيد از نرم افزارهاي کتابخوان تهيه کنيد و بايد با رعايت تمامي نکات بهداشتي به کتابفروشي‌ها مراجعه‌کنيد. / راه‌راه

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313464
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.