پيرمرد صد ساله‌اي که از پنجره بيرون رفت و ناپديد شد

رمان «پيرمرد صد ساله‌اي که از پنجره بيرون رفت و ناپديد شد» اثر «يوناس يوناسون» با ترجمه کيهان بهمني از سوي انتشارات آموت منتشر شد.

يوناس يوناسون ، متولد ????، نويسنده و روزنامه‌نگار سوئدي است که تاکنون چهار رمان پرفروش را با مضاميني طنزآميز در کارنامه‌ کاري خود ثبت کرده است. «پيرمرد صد ساله‌اي که از پنجره بيرون رفت و ناپديد شد» (????)، «دختري که پادشاه سوئد را نجات داد» (????)، «آندرس قاتل و معناي همه چيز» (????) و «ديگر ماجراهاي اتفاقي پيرمرد صد ساله» (????).

پيرمرد صد ساله‌اي از پنجره بيرون مي‌رود و ناپديد مي‌شود اما اين ناپديد شدن تصور پليس و مديران آسايشگاهي است که آلن کارلسون از آن‌جا گريخته است زيرا آلن پير، آن‌طور که در خلال داستان درمي‌يابيم در صدسال اول زندگي خود ماجراهاي بسياري را پشت سر گذاشته است و بنابراين حاضر نيست در پايان عمرش در فضاي بسته و قانونمند آسايشگاه محبوس شود. ماجراهايي که پاي او را به کشورهاي اسپانيا، آمريکا، چين، ايران، شوروي سابق، کره شمالي، اندونزي و فرانسه کشانده بود.

نويسنده، در چنين جغرافياي پهناوري با استفاده از اطلاعات تاريخي خود در مقام خبرنگار، تصويري فانتزي و طنز از تاريخ معاصر جهان ارائه داده است. حضور شخصيت‌هاي تاريخي و شرح تاريخ تحولات قرن بيستم از نقاط قوت و به‌يادماندني اين اثر است.

کتاب «پيرمرد صد ساله‌اي که از پنجره بيرون رفت و ناپديد شد» در ??? صفحه و به قيمت ?? هزار تومان از سوي نشر آموت به چاپ رسيده است.ايبنا

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313417
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.