واکنش تند به کاريکاتور موهن روزنامه سعودي

اقدام توهين آميز روزنامه سعودي الشرق ‌الاوسط در انتشار کاريکاتور توهين آميز از آيت‌الله سيستاني با واکنش تند مقامات عراقي مواجه شد.

 روزنامه سعودي «الشرق الاوسط» چاپ لندن روز جمعه اقدام به انتشار کاريکاتور موهن از آيت‌الله سيستاني کرد که با واکنش‌هاي گسترده‌اي در عراق مواجه شد.

«هادي العامري» رئيس ائتلاف پارلماني الفتح بي احترامي اين روزنامه سعودي به مرجع عالي شيعيان عراق را محکوم کرد.

«احمد الاسدي» يکي از نمايندگان پارلمان عراق نيز اين اقدام روزنامه سعودي را بيانگر آن دانست که اقدام عليه مراجع همچنان موضع حاکم بر تفکر عربستان سعودي است.

«نصر الشِمَرّي» سخنگوي رسمي جنبش نجباء نيز در پيامي در توئيتر با اشاره به اينکه مواضع ضد شيعي آل‌سعود و ديگر مزدوران آمريکا و اسرائيل پديده عجيبي نيست، گفت: «سعودي‌ها همان کساني هستند که خون پاک مسلمانان را به ناحق ريخته‌اند.»

وي در ادامه اين پيام توئيتري نوشت: «اما توهين آنها به مرجعيت دليل واضحي بر احساس تلخ شکست در برابر اقدامات حکيمانه و مستحکم مرجعيت ديني است که همه دسيسه‌هاي تکفيري آنان را به شکست کشاند.»

«علي الاسدي» رييس شوراي سياسي جنبش نجباء دليل اصلي توهين روزنامه سعودي الشرق الاوسط به مرجعيت ديني را فتواي مهم مرجعيت که به ايجاد الحشدالشعبي منجر شد، برشمرد.
الاسدي با تاکيد بر محاکمه اين روزنامه و بستن دفتر آن در عراق تصريح کرد که اين فتوا روياهاي تکفيري‌ها و حاميان آمريکايي و صهيونيستي آن را ناکام گذاشت و خاک و ناموس عراق را حفظ کرد.  / فارس

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313379
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.