تازه‌ترين اثر استاد ابوالفضل زرويي نصرآباد منتشر مي‌شود

انتشارات کتاب نيستان اثري تازه از  ابوالفضل زرويي نصرآباد شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار را چاپ مي‌کند. عنوان اين اثر تازه «خرپژوهي» است و بخشي از پژوهش بلندي است که زرويي در آن به بررسي حضور اين حيوان در ادبيات منظوم و منثور ايران پرداخته است.

«خرپژوهي» با مقدمه‌اي از سيد مهدي شجاعي و با همکاري نسيم عرب اميري آماده چاپ شده‌است.

شجاعي در بخشي از مقدمه‌اي که بر اين کتاب نوشته‌است به بازگويي خاطره ديدار خود با مرحوم زرويي پرداخته که طي آن زرويي اشاره کرده که اين پژوهش طي چند سال و در چند هزار صفحه به موضوع نحوه حضور حيوان «خر» در ادبيات، باورها، افسانه‌ها، قصه‌ها و مثل‌ها در تمامي مناطق جهان پرداخته است.
به گفته شجاعي مرحوم زرويي اين کتاب را در چند مجلد در دست تأليف داشته که «خرپژوهي» تنها نسخه تحويل شده از سوي وي به انتشارات کتاب نيستان براي انتشار بوده است و از باقي آن خبري در دست نيست.

«خرپژوهي» در دو بخش شامل «حکايات و لطايف نظم» و «حکايات و لطايف نثر» تدوين شده است و حجمي بالغ بر ??? صفحه دارد.

کتاب نيستان پيش از اين نيز بسياري از آثار طنز ابوالفضل زرويي از جمله «غلاغه به خونش نرسيد»، «خاطرات حسنعلي خان موستوفي»، «حديث قند» و «ماه به روايت آه» را منتشر کرده است.

 

ابوالفضل زرويي نصرآباد دهم آذرماه ۱۳۹۷در سن ۴۹ سالگي به دليل عارضه قلبي در احمدآباد مستوفي درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. روحش شاد و يادش گرامي باد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313319
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.