لبش و نقدي بر خلق و خوهاي ناپسند

شاعر مجموعه طنز«خنده در مراسم تدفين» گفت: «کافه خنده» نقدي است بر خلق و خوهاي ناپسندي که کم کم در جامعه طبيعي و عادي مي شوند و آسيب هايي را به فرهنگ جامعه وارد مي کنند، سعي کرده ام چنين مواردي را با زبان طنز به چالش بکشم.
عليرضا لبش نويسنده کتاب «کافه خنده» در گفتگو با روابط عمومي دفتر طنز درباره اين کتاب گفت: «کافه خنده» شامل نثرهايي است که در موضوعات متفاوتي در کتاب آورده شده از جمله بخش نامه ها که در اين قسمت نامه هايي را با زبان طنز به داروين، نيوتن، انيشتين و… نوشته ام.

وي افزود: قالب ديگر نيز قصه هايي قديمي چون «تصميم کبري» را در خود دارد که اين داستان ها را به زبان امروزي بازنويسي کرده ام. بخش عمده کتاب را نيز «چگونه چکاره شويم» در برگرفته است، در اين بخش انتقاداتي را به رشته هاي هنري، فعاليت هاي اداري و…. به زبان طنز  وارد کرده‌ام.
وي ادامه داد: بخش ديگري از کتاب نيز داستان هايي است از زبان حيوانات و در اين بخش از ساختار کليله و دمنه کمک گرفته ام تا در اين داستان هاي کوتاه و ميني مال برخي ويژگي هاي انساني به نقد بکشم.
اين طنزپرداز گفت: هر چند اين نوع طنز قبلا هم از سوي طنز نويساني صورت گرفته اما به اين گستردگي نبوده است و اين نوع سبک مي‌تواند پيشنهادي براي افرادي باشد که مي‌خواهند طنز متفاوتي بنويسند. در کل مي توان گفت «کافه خنده» نقدي است بر خلق و خوهاي ناپسندي که کم کم در جامعه طبيعي و عادي مي شوند و آسيب هايي را به فرهنگ جامعه وارد مي کنند، سعي کرده ام چنين مواردي را با زبان طنز به چالش بکشم.
وي با بيان اينکه هدفش صرفا خنده نبوده، افزود: نوع نگاهي بنده به طنز، خاص است و در پي ايجاد خنده دروني در مخاطب هستم چرا که هدفم بيشتر انتقاد از وضع موجود و اصلاح معضلات جامعه و خلق و خوي ايراني است.
نويسنده کتاب «کافه خنده» در پايان گفت: سعي کرده ام در اين کتاب با زبان و بياني نو و تازه مفاهيم و معضلات اجتماعي و زندگي شهر نشيني را نقد کنم.
کتاب طنز «کافه خنده» توليد دفتر طنز حوزه هنري است که در ۱۹۸ صفحه، قطع رقعي و در تيراژ ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و با قيمت ۲ هزار و ۹۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311674
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.