علومي: لبش از نقاط اميدواري طنز نويسي ايران است

محمدعلي علومي در يادداشتي که بر کتاب «کافه خنده» عليرضا لبش نوشته است، اين اثر را از زمره آثار پسنديده طنز برشمرده است. اين يادداشت به شرح زير است:
«نويسنده،‌ علي رضا لبش دامنه مطالعات وسيعي دارد‌ وسعت مطالعه و دانش امتياز بزرگي براي هر هنرمند و از آن جمله طنزنويسان است. نويسنده در اين مجموعه از نظريات علمي،‌ مانند نظريه نيوتن تا مباحث فلسفي را در معرض رويکرد خود به طنز،‌ يعني طنز اجتماعي درميآورد ‌ وي همچنين به قصههاي رايج در فرهنگ عامه نيز توجه دارد و ميتوان از باب مثال،‌ داستان «آدمي که بختش خوابيده بود» را نمونه آورد. ‌
بينش اصلي داستان برگرفته از قصهاي در فرهنگ مردم است که نويسنده به طرزي هوشمندانه و جالب توجه،‌ فضاهاي کهن و روستايي را وارد زندگي معاصر و جديد کرده است ‌ تا پيش از اين طنزنويسهاي ما متاثر از داستان-هاي طنز و آثار جلال آل احمد،‌ صادق چوبک،‌ صادق هدايت و ترجمه افسانههاي عصر ما،‌ اثر جيمز تربر،‌ همه،‌ همان قصههاي قديمي را بر حسب توان خود با چاشني طنز همراه و همپا ميساختند و ‌.. همين!
به گمان من،‌ دامنه وسيع مطالعه به نويسنده اين مجموعه،‌ آن مايه از دليري را داده است تا اصلاً و اساساً کار تازه‌اي انجام دهد،‌ يعني بينشي کهن در مسائل زندگي آشفته جديد وارد و مطرح کند ‌
عليرضا لبش ظرفيت هاي زيادي دارد چون که طنز ظرفيتهاي زياد دارد ‌ لبش وارد مباحثي ميشود که ديگران جرات ورود به آن بحثها و مباحث ( مانند مباحث فلسفي ) را ندارد ‌ به هر حال و به گمان من،‌ ايشان يکي از نقاط اميدواري طنز نويسي ايران است. براي او آرزوي پيروزي و سعادت داريم. ايدون باد!»
لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311670
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.