مسوولان با طنز برخورد غير اصولي نکنند

 

ناصر فيض روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا درباره جايگاه شعر طنز در کشور گفت: طنز در ادبيات سابقه طولاني دارد و به سالهاي اوليه در اين حوزه بر مي‌گردد. توجه ويژه به طنز پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيشتر شده است و با ايجاد دفتر طنز در حوزه هنري، برنامه‌ها با ساماندهي و منجسم برگزار مي‌شود.
فيض با بيان اينکه در قديم مطالب طنز تنها براي ايجاد فضايي مفرح بيان مي‌شد، گفت: با تغييرات فضاي جامعه، ديگر مطالب براي خنداندن گفته نمي‌شود. امروز طنز نگاهي عميق به مسايل و معضلات جامعه دارد.
فيض خاطرنشان کرد: طنز گفتن يکي از موثرترين ابزارها براي دور کردن جامعه از انحرافات است، بسياري از واقعيات و بداخلاقي هاي جامعه از طريق همين افراد بازگو مي‌شود.
فيض متذکر شد: طنزپرداز زشتي‌هايي را مي‌بيند که ديگران بي‌توجه از کنار آن رد مي‌شوند، وقتي مشکلي با زبان طنز بيان مي‌شود، نبايد انتقادي با آن برخورد کرد. طنزپردازان اگر از خط قرمزي رد مي شوند بايد به آنها تذکر داد، نه اينکه صورت مسئله را پاک کرد.
وي، مهمترين خواسته خود از معاونت جديد فرهنگي وزارت ارشاد را توجه جدي به اين حوزه دانست و گفت: طنز به سبب جاذبه ويژه‌اي که دارد بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، مسوولان مي‌توانند از قلم و ديدگاه طنزپردازان براي اصلاح معضلات جامعه استفاده کنند. مسوولان کشور بايد به اين باور برسند که طنزپرداز دشمن نيست بلکه با بيان مطالب خود تنها به فکر اصلاح جامعه است، طنزپردازان با ذهن بازتر و منطقي‌تر به مسايل نگاه و رفتارهاي غيراخلاقي و ناهنجاري را توام با خنده بيان مي‌کنند.
لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311633
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.