قندشکن بيست شد

بيستمين محفل طنز «قندشکن» با موضوع «زبان مادري: فارسي» با حضور شاعران کشوري و استاني در حوزه هنري يزد برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان يزد: «فعال‌سازي رگ غيرت در مورد زبان مادري: فارسي» موضوع بيستمين محفل طنز «قندشکن» بود که شامگاه ۵ تير با حضور محمدحسين مهدويان از شاعران محفل طنز «قمپز» استان قم، تعدادي از هنرمندان و شاعران استان کرمان و جمعي از هنرمندان، شعرا و طنزپردازان يزدي و علاقه‌مندان در نارنجستان هنر حوزه هنري استان برگزار شد.

در اين محفل، طنزپردازان جوان و پيش‌کسوت و مهمانان ويژه برنامه، آثار نظم و نثر خود را در رابطه با زبان و ادبيات فارسي و موضوع آزاد قرائت کردند.

محمدحسين مهدويان از قم، مسلم حسن‌شاهي و سعيد زينلي از کرمان، احمدرضا قديريان، مهدي پرنيان، علي برزگري خانقاه، حسن حاتمي‌بهابادي، علي تقي‌زاده، محمدجواد حلوايي، سيدمحمد رضا آقايي، سيدمهدي واحدي‌اردکاني، محمد دهستاني، مجيد فرمان‌رضايي، محمد عظيمي، خانم حسن‌پور، نرگس قاسميان و زهرا ملک‌ثابت در اين محفل به شعرخواني پرداختند.

حجت‌الاسلام مهدي پرنيان مسئول دفتر طنز حوزه هنري يزد اجراي برنامه را بر عهده داشت و محمدحسين مهدويان به عنوان مهمان ويژه پس از ارائه آثار، نکات لازم را بيان مي‌کرد.

در ابتداي محفل، محسن سالاري ـ‌نويسنده و پژوهشگرـ به معرفي آثار و زندگي‌نامه زنده‌ياد کيومرث صابري فومني(گل آقا)؛ طنزنويس معاصر پرداخت.

در پايان بر اساس رأي حضار، شعر طنز حسن حاتمي‌بهابادي به عنوان اثر برگزيده محفل بيستم انتخاب و با اهداي جايزه از وي تقدير شد.

همچنين از طرف مرکز تحقيقاتي – درماني ديابت يزد مصرعي مطرح شد که طنزپردازان و شرکت کنندگان خوش ذوق آن را به صورت بداهه تکميل کردند و از آثار سعيدزينلي و علي برزگي در اين بخش تقدير شد.

اکيپ سيار طرح بسيج ملي کنترل فشار خون نيز با حضور در محل حوزه هنري يزد فشار خون افراد بالاي ۳۰ سال را اندازه‌گيري کردند.

برپايي نمايشگاه کتب‌ طنز و تازه‌هاي نشر حوزه هنري استان از ديگر برنامه‌هاي اين محفل بود.

در اين محفل همچنين گاه‌نامه شماره هفتم طنز «دولخ» کاري از حوزه هنري استان کرمان معرفي و بين شرکت‌کنندگان توزيع شد.

در اين محفل ادبي که غلامعلي سفيد رئيس شوراي اسلامي شهر يزد، دکتر سيدمحمدرضا آقايي مدير مرکز تحقيقاتي ـ درماني ديابت يزد، محمد صادق کوچک‌زاده رئيس حوزه هنري استان، علي ملازاده کارشناس واحد آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري کرمان، سيدجواد ميرحسيني مسئول روابط عمومي حوزه هنري کرمان و ياسر سيستاني از شاعران و نويسندگان اين استان؛ در آن حضور داشتند از سه نوجوان يزدي که در برگزاري اين مراسم با دفتر طنز حوزه هنري استان همکاري داشتند با اهداي مجله «گل آقا» قدرداني شد.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» معمولا چهارشنبه‌ اول هرماه در حوزه هنري يزد واقع در ابتداي خيابان آيت الله کاشاني، کوچه آزادي برگزار مي‌شود و ورود به اين برنامه براي عموم آزاد و رايگان و آزاد است.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311091
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.